Brumec

dopisnik iz Transcenda
Loading...

Odiseja u holodeku 2010

Star Trek logo Bili smo u četvrtak u holodeku. Ludo smo se vozili željezničkim kolicima pa splavarili po jako divljim vodama, potom loptom razbijali drvene sanduke te se zatim rastezali, začepljujući svim rukama, nogama i glavom višestruke rupe u staklenom zvonu. Odiseja je završila zabavom u bestežinskom stanju unutar orbitalne postaje iznad Zemlje. Drugim riječima, zabavljali smo se Kinectom.

holodek
Holodek

Naime, 25. studenog održana je u Buzinu omanja Microsoftova stručna konferencija Advanced Technology Day, s računalnim oblakom Windows Azure te mobilnim OS-om Windows Phone 7 kao glavnim temama. Bješe riječi i o drugim naprednim tehnologijama iz Microsoftovih labosa, pa tako i o Kinectu. Kinect je nešto najbliže holodeku iz Zvjezdanih staza što sam ikada vidio. Nikada, nikada, nikada u životu nisam mislio da se korištenjem računala, kroz 3D igru, mogu oznojiti, umoriti i fizički raditi, a svi smo se oznojili, umorili i fizički radili. U kravatama i odijelima. I beskrajno zabavili.

Da biste stekli dojam o čemu se tu radi, bacite pogled na ovaj dvominutni Youtube video-isječak:

Fora, ha!

Igra iz video-isječka se baš zove Kinect Adventures i sadrži sve one aktivnosti iz prvoga odlomka ovoga članka. No, što je Kinect, kako se to može pokrenuti, koliko košta…?

Kinect je sustav za raspoznavanje gesti (gesture recognition) čija je trenutna funkcija: tjelesni kontroler za Xbox. To znači da vi, igrač, nemate više nikakve joysticke niti gamepadove. Vaše geste i vaše tijelo kojim ih činite su sve što vam treba za pokretanje vlastitih likova u igri.

Kinect se sastoji od dva dijela.

  1. Elektronički uređaj veličine omanje knjige. Razvila ga ja izraelska tvrtka Prime Sense, osnovana 2005. godine s misijom primjene raspoznavanja gesti i uzoraka (pattern recognition) u potrošačkoj elektronici.
  2. Programska podrška za taj elektronički uređaj, razvijena u britanskoj tvrtki Rare, od 2002. u Microsoftovom vlasništvu. Oni su napravili gigantski softverski posao, no podvig tog ranga nije im prvi: kada kažem da su nekada objavljivali apsolutno prekrasne igre za Spectrum pod nazivom Ultimate Play the Game, igre koje i dan danas djeluju impresivno, vjerojatno ću u starijih čitatelja ovih redaka izazvati potvrdno kimanje glavom i pokoju suzu nostalgije.

Zato moram napraviti sitnu digresiju…

Knight Lore
Knight Lore

Ova slika je screenshot legendarne Spectrumove igre Knight Lore u stvarnoj rezoluciji od 256×192. Igra je napisana u tvrtki Ultimate Play the Game: današnji Rare, suzaslužan za Kinect. U 40-ak kilobajta RAM-a (48 kb minus video memorija) stalo je 128 (sto dvadeset osam!) soba s pregršt čarobnih predmeta koje je naš hrabri Sabreman morao skupiti i mnoštvom zlih smetala i opakih čudovišta koja je morao izbjegavati.

Ponovit ću: 128 krcatih prostorija. U 40-ak kilobajta RAM-a. Go figure… Za nostalgičare, remake za Windows je ovdje, dok original možete pokrenuti na nekom simulatoru za Spectrum!

No, da se vratimo na Kinect…Neopisivo me veseli što takvu tehnologiju vidim:

  • prije svoje šezdesete godine,
  • izvorno namijenjenu miroljubivim svrhama umjesto, recimo, daljinskom upravljanju vojnim terminatorima,
  • cjenovno vrlo pristupačnu; u Lijepoj Našoj Xbox s Kinectom košta oko 3000 kuna.

Kinect senzor se spaja na Xbox običnim USB priključkom. Očekuje se skora podrška za spajanje na Windows PC. Poslovna primjena? Pogledajte film Minority Report, a ako vam se ne da, onda ovaj Youtube isječak iz tog filma:

Doista, zašto bismo radom na računalu samo kržljali i kičmu krivili? Zato se nadam brzom i širokom prihvaćanju ovakvih tehnologija.

Natrag